Spenderat kvällen med symaskinen

Idag har jag gjort färdigt två gamla projekt vilket inte hör till vanligheterna.
 
Det första projektet är ett lapptäcke som en gång i tiden var tänkt som en doppresent som inte hann bli klar i tid. Jag var gravid med Harriet när jag påbörjade det så det var åtminstone två år sen. 
Först tog jag bort en vit ram som jag sytt dit sen använde jag röd fleece som baksida. Nu kommer det att få bli ett överkast till Harriets säng.



Det andra projektet för kvällen är också ett lapptäcke, ett pyttelitet ett som är till en liten bebis. Det här projektet påbörjade jag för några veckor sedan men när jag väl sytt ihop alla lappar blev det liggande. Måtten är ca 80 x 80 och den här gången har jag användt både stoppning och fleecebaksida så förhoppningsvis ska bebisen trivas på filten. Ska skicka iväg den till Malmö imorgon.





Kommentarer
Postat av: MinaStickor

Vilka fina :)

2011-10-16 @ 20:31:00
URL: http://minastickor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0