Matchande barn!

Häromdagen sydde jag ett set till V som jag blev jättenöjd med. När jag som bäst höll på att försöka få till en livebild på kläderna dök stora syster upp i en matchande tröja med gula elefanter! Så här är mina fina i matchande kläder!


Apatröjan!

Vi befinner oss mitt uppe i en renovering, jag har precis börjat jobba heltid och imorgon ska vi åka bort till en liten stuga utan rinnande vatten och kommer hem först på söndag. Jag har alltså ganska mycket att göra om kvällarna men igår kunde jag inte låta bli det fina apan i trädet tyget som jag fick från Strömming förra veckan. Det blev en t-shirt till stora tjejen som blev jätteglad. Jag har haft jättesvårt att hitta en fin och ljus gul miss så tillslut så kantade jag med jersey från Ohlssons.


Somriga byxor

Igår satte jag mig ner och sydde för första gången sen jag började jobba och det blev ett par tunna byxor till lillebror. Kantade längst ner istället för mudd, det kändes lite luftigare och skönare på sommaren.

Mönster: Mönstret har jag ritat om så mkt att det nog kan kallas mitt eget.

Tyg: Molnen är inköpta på Ohlssons och mudd hos JNY.


RSS 2.0