Liten groda

Har virkat en liten groda som blev en perfekt leksak för en bebis att tugga på. Mönster kommer från Garnstudio http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=30&lang=se .

Jag använde dubbelt garn av Tilda samt virknål 4.5




Vimplar



Dottern fyller snart två och vi tänkte ha kalas för henne redan i helgen. När man fyller år senare halvan av juli är det inte alltid så många som befinner sig i stan.

Igår sydde jag vimplar åt henne som både ska få pynta kalaset och så småningom även hennes rum om jag hittar nåt snittsigt sätt att hänga upp dem (vi har sjukt hårda väggar och det känns inte riktigt värt att ta fram borrhammaren och göra två jättehål för att hänga upp en liten vimpel.)

Det svarta bandet är snedslå som jag helt enkelt vek dubbel runt varje vimpel med 8 cm avstånd och sydde ihop, superenkelt.

Garn och te utbytet

Har inte hunnit visa vad jag fick i Garn och te utbytet än! Jag tycker det är så charmigt med utbyten, dels dricker jag gärna te men är inte så experimentell i mina inköp så det är alltid roligt att få något nytt och dels är det alltid roligt att få paket.

Här kommer en blid på mitt paket:



4 nystan muskat
1 nystan alpacka
Mönster på söta fingerlösa vantar
Ett notställ som kan anvädnas som mönsterhållare
Te med smaken Humla

Tack så hemskt mycket för det fina paketet! Är riktigt sugen på att virka ett litet mumintroll så det vita muskatgarnet ryker nog direkt.

Mer virkade godsaker

I veckan ställde en kompis upp och passade H när vi var på föräldramöte (vi har än så länge bara ett barn och tycker att föräldramöten är det coolaste som finns så ville ju givetvis gå båda två). Hon har en jämngammal dotter som jag är säker på var i behov av lite virkade bakverk till sin leksaksspis.



Mönster till chokladmuffinset kommer från Allt om handarebets stickmagasin, majnummret.

Morotskakan är gjord efter inspiration från en bild jag såg hos Virkat av Vicky http://virkatavvicky.blogg.se/2011/may/morotskaka.html

Mönster till prinsessbakelsen kommer från boken Välkommen till virkligheten.

RSS 2.0