12 under 12: Februari

Två-åringens leksaksspis har varit undanställd under en period och sen det kom fram har den varit omåttligt populär. Det bakas, steks och kokas soppa och allt som kommer från spisen är "Jätte jätte varmt!" så man måste vara försiktig när man provsmakar.

Jag hade ganska mycket av bomullsgarnet paris liggandes så jag virkade lite färgglada muffins till henne. Jag köpte även en liten muffinsplåt på Lagerhaus, så det är ett evigt plockande av och på plåten och in i ugnen. Jag ville göra ganska enkla muffins och hade svårt att hitta nåt bra mönster så jag hittade på ett eget. Jag ska skriva ner det och lägga upp det tänkte jag så småningom.



Bildkvaliten är lite sådär, två-åringen har gömt minneskortet till kameran så det fick bli mobilbilder.


Ibland blir det färgglatt


Jag klär alltid mina barn i glada färger! Jag har för första gången gjort en applikation på jersey. Tack vare rätt vliselin och absolute stable från Bibbis gick det utan problem. Tröjan är gjord efter Meedoms mönster.



Jag har inte varit så nöjd med de muddbyxor jag sytt hittills så här använde jag resår istället och det blev jättebra. Satte även resår i forändan vilket jag tycker blir mysigt och varmt nu på vintern. Mönstret är omgjort från en gammal Ottobre. Jag strök även i en namnlapp dels för att undvika att dom försvinner på dagis och dels för att maken tycker att det är svårt att se vad som är fram och bak på det som är hemsytt.





Färgåtergiviningen är inte så bra, tröjan är inte riktigt så gul och byxorna är egentligen mkt rödare.

Velourelefant



Har precis sytt en elefant till lillebror. Storasyster har redan en elefant köpt på IKEA ur reakorgen för 20 kr som hon älskar över allt annat "Elehanten!" hade jag vetat hur omtyckt den skulle bli hade jag givetvis köpt en back-up elefant, men som det är nu har vi bara en stinkande elefant som hon sover med varje natt.

Mönster till elfanten är alldeles gratis och finns här http://www.rileyblakedesigns.com/cutting-corners/2012/1/18/layla-elephant-softie/. Den gröna hjärtvelouren har jag köpt från Strömming och den är så himla fin och tjock, finaste velouren! Till öron och svans har jag använt jersey från Stoff och stil.

RSS 2.0