I-väntan-på-lillebror-filten del 2

Nog har jag hunnit klart med filten alltid men ännu ingen lillebror. Idag är jag på BF +9 och frustrationen växer.

Filten är virkad i Paris (passa på nu medan det är rea juli ut!) och virknål 4.5. Paris är ett ganska tjockt garn så den blev lite tung men jag tror den kommer att bli perfekt för lillebror att ligga och skrutta på i sommar.






I-väntan-på-lillebror-filt

Dom flesta som läser min blogg känner mig även privat och vet därför redan att vi väntar en liten lillebror till vår Harriet. Ni andra kanske har märkt en stadig ökning av bebisrelaterat pysslande på sistone.

Lillebror skulle ha kommit i tisdags men ännu syns han inte till så igår på BF+1 började jag på en mormorsrutefilt. Blir en utmaning att se hur långt jag hinner innan han kommer (inte allt för lång hoppas jag).


Svampskallra

Har stickat en liten svampskallra i restgarner som blev lite större än väntat. Mönstret var gratis och jag hittade det via Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/toadstool-baby-rattle.

Prickarna är gjorda i efterhand med "duplicate stitch" vilket var lite trixigt men jag är verkligen helnöjd med resultatet.


RSS 2.0