Världshistoriens sötaste elefant!




Jag älskar verkligen det här mönstret, om du någonsin får för dig att sticka en elefant, använd det här mönstret! Det är lite pillrigt ibland när man ska plocka upp maskor men samtidigt är det inga sömmar.

http://www.ravelry.com/patterns/library/elijah


Jag har använt Drops garn Merino extra fine och stickor 3. Jag stickar lite löst så jag skulle egentligen kunnat gå ner till stickor 2,5 kom jag fram till när jag kommit halvvägs men jag är ändå supernöjd. Ögonen har jag broderat med svart garn.

 
Tyvärr kommer elefanten inte att få stanna hos oss, istället kommer den bli en födelsedagspresent till något av barnen i min mammagrupp. Imorgon är det nämligen gemensamt ettårskalas för våra små knattar. 


Jag funderar på att sticka ytterligare en till H, tror det kan vara så att hon måste ha en.


"Bröllopshalsduken"

I helgen såg vi på Kronprinsessans bröllop, det pågick heeeeela dagen och jag sysselsatte mig med att sticka en halsduk till en arbetskamrat. Hon hade önskat sig en orange halsduk, jag är själv inte så förtjust i färgen men jag är ganska nöjd ändå. Den är nästan två meter lång och jättemjuk.

Det här är verkligen världens enklaste mönster:

Stickor: 15
Garn: Järbogarns Molly (eller Eskimo) 150 g och Drops Alpacka 50 g

Lägg upp 24 maskor.

Sticka ribbstickning en rät en avig med dubbelt garn. I och med att det blir så luftigt syns inte ribbstickningen istället ser det ut som om den vore slätstickad på båda sidor.

Misslyckades verkligen totalt med alla försök att föreviga mästerverket så här kommer en liten svit med halvtaskiga bilder, håll till godo!






Skallerorm!

Det här inlägget hamnar lite i fel ordning. För tre veckor sen köpte jag en massa olika färger av garnet Roma för att göra en filt till H. Filten är klar men jag har inte orkat sträcka den och fästa alla trådar så bild kommer senare. Jag fick ganska mycket garn kvar så jag bestämde mig för att göra en mormorsrutekudde, och nu är framsidan klar men baksidan av kudden som ska bli en enda stor mormorsruta i vitt är fortfarande kvar, den virkar jag mest på på pendeln. När framsidan på kudden var klar fanns det fortfarande lite garn kvar i diverse färger och hyfsat mycket gult. Så nu har jag virkat en gulrandig skallerorm från bloggaren crochetra.blogspot.com s bok Virka söta djur och andra figurer som finns att köpa på vulkan.

Är jättenöjd med ormen, den verkar vara mycket bitvänlig och att det finns bjällror i ena änden är mycket uppskattat kan jag säga.


Litet täcke till liten bebis

Sydde det här fodrade täcket till en kompis bebis. Ett litet täcke att ligga och skrutta på golvet på. Det söta flodhästtyget kommer från IKEA. Jag sydde en jättesöt stjärnbord runt men det syns inte riktigt på bilden. H har redan provat det och gett det sitt
godkännande.


RSS 2.0