Babyfilt!


Jag tycker att bebisfiltar är den bästa presenten till nyfödda och jag har några gånger gett mig på att sy dom utan att bli helt nöjd med resultatet. Men nu har jag äntligen lyckats sy en babyfilt med velourbaksida. Velour är det mjukaste och gosigaste tyg som finns men det är ganska svårt att sy i när man vill få det att ligga platt och slätt.

Mottagarens föräldrar blev jätteglada och det känns ju alltid kul när saker man gör uppskattas och används!

Mönster: Filtens mått är ca 70 x 80 cm och jag använde Näbbgäddas tut som var jättebra! http://nabbgadda.blogspot.se/2011/01/tutorial-sy-vandsydd-babyfilt.html 

Tyg: Klövertyget kommer från Mjuka tyger och den limegröna velouren som är på baksidan är från Stoff och stil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0