12 under 12: Januari

Tänkte försöka mig på att skapa 12 projekt av restgarner under året, ett varje månad. Jag har så mycket som ligger och handlar gärna nytt garn.

Mitt Januari projekt blev ett par vantar till H i ett nystan Nepal som jag hade liggandes. Jag utgick från ett mönster i boken Vintage knits for modern babies, men det var plattstickat och jag gillar inte att behöva syihop saker så jag gjorde några ändringar och körde på strumpstickor stl 4 istället.



Harriet gillar dem massor och verkar framförallt tycka om att hon lätt kan få i tummen. Jag har köpt fem par vantar den här vintern och bara ett par är fortfarande helt så hon behövde verkligen ett backup par.

Kommentarer
Postat av: Jenny Thörne

Vilken bra idé!! Tror jag hänger på, har också massa liggandes... Vantarna var superfina!

2012-01-24 @ 23:20:37
URL: http://jennyspysselhorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0