Min första tröja!

För att fira mig själv som både fött mitt andra barn och fyllt år köpte jag en overlock-maskin för två veckor sedan. Det blev en Brother 3034D. Än så länge är jag mycket imponerad, fram tills igår hade jag mest testsytt, men igår blev det äntligen av, en långärmad T-shirt till Harriet.

Jag hade sedan innan Meedoms bok, http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8799141418 och min kompis Emilia hade nyligen lagt upp en jättebra tutorial för hur man syr en T-shirt http://bebisblä.se/?p=1807 . Så jag bara körde!







Visst den är alldeles för stor men jag är ändå så sjukt nöjd! Jag trodde verkligen att det skulle bli snett och fult och helt galet. Tror jag kan ha klippt lite för stor sömnsmån så det skall jag tänka på till nästa gång samt göra mönstret lite smalare.

Tyget kommer från Ohlssons tyger och stuvar. Harri har gått runt hela dan och sagt apa och pekat på sin tröja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0