Taxtyg

Har nu gjort ett försök att sy en body till lillebror. Det har gått sådär, just nu sover han så jag kan inte prova den på honom men jag skulle tippa på att den är lite för stor.

Jag har användt ett mönster på en kuvertringad body från Ottobre. Det var lite klurigt att få ringningen att se helt bra ut. Jag är väl inte helt nöjd men det känns ändå som ett bra första försök. Tyget kommer från Stoff och stil.



Jag försökte vara duktig och använda upp tygresterna och sydde en mössa. Jag fodrade den med fleece vilket resulterade i att den blev väldigt stum så nu skulle jag tippa på att den är för liten för H och för stor för V. Men han växer väl i den  förr eller senare.


Kommentarer
Postat av: Jenny T

Vilket nummer av Ottobre? Bodyn ser ju jättefin ut för att vara den allra första! Kram

2011-10-17 @ 16:55:57
URL: http://jennyspysselhorna.blogspot.com
Postat av: Jenny

Såg inte att du kommenterat det var nummer 5 2006 som jag ropat in på tradera.Den är lite för lång men lillen växer ju som bara den så förhoppningsvis passar den snart.

2011-10-18 @ 22:45:22
URL: http://stickavirkapyssla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0