Björnar som fiskar




I helgen har det varit syfestival och jag kom hem med en hel hög med tyg. Första projektet är gjort i Strömmings tyg Björnar som fiskar. Jag har haft svårt att hitta ett bra mönster på en raglanärms body så till slut klippte jag isär en urvuxen body och ritade mönste efter den. Är riktigt nöjd! Den är lite för stor för lillebror än så länge men han växer i raketfart så det dröjer nog inte.

Byxorna har han ännu inte hunnit prova. Dom är sydda i lejongul velour från Ohlssons tyger och stuvar. Mönster från Ottobre 4 2011, det fanns även en beskrivning för hur man sydde dem på deras blogg som jag kikade lite på. Är så himla nöjd med mina projekt, har inte sytt byxor på säkert 15 år så det var verkligen på tiden.

Kommentarer
Postat av: Jenny T

Snyggt!

2011-11-07 @ 13:37:38
URL: http://jennyspysselhorna.blogspot.com
Postat av: Anna

Jenny, du är så duktig! Det visste jag ju redan, men jag är ändå imponerad av allt du gör. Mamma också :)

2011-11-07 @ 18:36:17
Postat av: Karin

Jättefint verkligen!

Har hittat mycket fint på din sida och får massor av inspiration. Nu ska jag bara få till att börja skapa också. Har ett flertal påbörjade projekt just nu, men inte så mycket avslutat!

Tack för en fin och innehållsrik blogg!

2011-11-08 @ 19:51:09
URL: http://bejbyboo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0