Presenter till V

Min fina vän B har fått sitt första barn. En alldeles förträffligt söt liten pojke. Dels har jag sytt ett litet lapptäcke åt honom, baksidan är gjord i röd fleece. Ohlssons tyger och stuvar har fått in det fantastiska molntyget som bomullstyg, det passar verkligen ypperligt i ett lapptäcke.



Sen fick han en stickad apa. Mönster efter Rebecca Danger: http://www.ravelry.com/patterns/library/jerry-the-musical-monkey. Använde ett nytt garn som jag hittade sist jag var i Linköping (i garnaffären som ligger under Bokia) Viking alpacka sport, en blandning mellan alpacka, merino och nylon som verkligen var mjuk och härlig. Kan tänka mig att sticka en massa härliga vintermössor i det här garnet.







Kommentarer
Postat av: Virkirutan

Hejsan!:D Vad fin blogg du har:) Du har just nu chansen att vara med i tävlingen, dagens blogg och då kan du vinna en länk till din fina blogg:)



www.virkirutan.blogg.se

2011-06-14 @ 19:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0