Baby cool

Jag är så himla produktiv för tillfället. Måndagar är jag föräldraledig och det innebär att jag och Skorpan ofta passar på att ta en tur till biblioteket. Idag lånade jag "Baby cool" av Anna-Stina Lindén Ivarsson och Nina Sandström Hallberg, en bok om hur man syr om gamla kläder till barnkläder.



Inspirerad av boken har jag idag sytt en mössa till H av en gammal tröja som jag inte använder längre. Trikåtyget var ûberstretchigt så det var lite svårt att få det bra men jag är ändå nöjd med resultatet. Den ser lite trist ut men är jättefin på H som dock inte ville modella den ikväll.




Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag gillar verkligen den där boken! Jag har sytt två klänningar ur den =)

2011-03-16 @ 16:57:52
URL: http://www.amigurumipyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0