Vimplar



Dottern fyller snart två och vi tänkte ha kalas för henne redan i helgen. När man fyller år senare halvan av juli är det inte alltid så många som befinner sig i stan.

Igår sydde jag vimplar åt henne som både ska få pynta kalaset och så småningom även hennes rum om jag hittar nåt snittsigt sätt att hänga upp dem (vi har sjukt hårda väggar och det känns inte riktigt värt att ta fram borrhammaren och göra två jättehål för att hänga upp en liten vimpel.)

Det svarta bandet är snedslå som jag helt enkelt vek dubbel runt varje vimpel med 8 cm avstånd och sydde ihop, superenkelt.

Kommentarer
Postat av: Anna

åh, jag vet precis hur hon har det! när jag gick i skolan fick jag alltid ha kalas när höstterminen dragit igång. söta vimplar!

2011-06-30 @ 23:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0