Funky little owl bag


Att jag tycker om ugglor märker man ju ganska snabbt om man kollar runt i bloggen så när jag hittade det här mönstret kunde jag inte motstå det. Jag hade precis köpt ett annat mönster till en sewalong hos Karinottilia (jag ska äntligen våga mig på dragkedjor!) när jag hittade henne här


Jag har inte gjort applikationer innan men iom att jag var sugen på att testa så jag hade köpt hem vlisofix och absolute stable sen innan. Enligt mönstret tar den här väskan två timmar att sy men jag kan säga att för mig tog det två timmar bara att klippa ut mönstret, klippa ut alla delar samt sätta fast de olika delarna med vlisofix innan jag kunde börja sy. Applikationerna gick jätte bra, på några ställen hade jag missat att sätta abslute stable på baksidan och där blev det lite buckligt, jag använde tät sicksak, 0.3 stygnbredd och 3 mm stygnlängd. Själva väskkonstruktionen var väldigt enkel och lättsydd. De blev lite större än vad jag hade tänkt mig. Jag är fantaskit nöjd och stolt över mig själv och kan inte vänta till jul med att ge den till Harriet som jag borde, hon kommer få den så snart hon kommer hem från förskolan.


Kommentarer
Postat av: Karinottilia

Den väskan är så himla fin! Jag älskar också ugglor. Tänk om jag skulle ta och klämma in ytterligare en väska att sy?

2011-12-09 @ 09:57:40
URL: http://www.karinottilia.blogspot.com
Postat av: Jenny

Klart du ska Karin! Jag är fortfarande lite för rädd för dragkedjor för att våga börja på sew along väskan men snart ska jag ta steget.

2011-12-15 @ 01:34:05
URL: http://stickavirkapyssla.webblogg.se/
Postat av: Linda, Fröken S

Alldeles alldeles underbar! Detta måste jag prova någon dag!

2012-03-29 @ 21:07:09
URL: http://frokens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0