Världshistoriens sötaste elefant!




Jag älskar verkligen det här mönstret, om du någonsin får för dig att sticka en elefant, använd det här mönstret! Det är lite pillrigt ibland när man ska plocka upp maskor men samtidigt är det inga sömmar.

http://www.ravelry.com/patterns/library/elijah


Jag har använt Drops garn Merino extra fine och stickor 3. Jag stickar lite löst så jag skulle egentligen kunnat gå ner till stickor 2,5 kom jag fram till när jag kommit halvvägs men jag är ändå supernöjd. Ögonen har jag broderat med svart garn.

 
Tyvärr kommer elefanten inte att få stanna hos oss, istället kommer den bli en födelsedagspresent till något av barnen i min mammagrupp. Imorgon är det nämligen gemensamt ettårskalas för våra små knattar. 


Jag funderar på att sticka ytterligare en till H, tror det kan vara så att hon måste ha en.


Kommentarer
Postat av: anna

klart hon måste ha en!

2010-07-02 @ 15:40:09
Postat av: [bebisblä]

Självklart måste du sticka henne en elefant. Den är helt gudomligt söt!

2011-03-10 @ 19:39:00
URL: http://bebisblä.se
Postat av: Josefina

SÅ fin elefant! :D Har du nån beskrivning på svenska??

2011-04-07 @ 18:39:33
Postat av: Eva

Ja tack till en svensk beskrivning!!!????

2012-09-19 @ 12:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0