Skallerorm!

Det här inlägget hamnar lite i fel ordning. För tre veckor sen köpte jag en massa olika färger av garnet Roma för att göra en filt till H. Filten är klar men jag har inte orkat sträcka den och fästa alla trådar så bild kommer senare. Jag fick ganska mycket garn kvar så jag bestämde mig för att göra en mormorsrutekudde, och nu är framsidan klar men baksidan av kudden som ska bli en enda stor mormorsruta i vitt är fortfarande kvar, den virkar jag mest på på pendeln. När framsidan på kudden var klar fanns det fortfarande lite garn kvar i diverse färger och hyfsat mycket gult. Så nu har jag virkat en gulrandig skallerorm från bloggaren crochetra.blogspot.com s bok Virka söta djur och andra figurer som finns att köpa på vulkan.

Är jättenöjd med ormen, den verkar vara mycket bitvänlig och att det finns bjällror i ena änden är mycket uppskattat kan jag säga.


Kommentarer
Postat av: Fia

Alltid bra att ha nåt att bita i!

2010-06-16 @ 09:42:38
Postat av: Ida

Jättefin! Perfekt att gå och dra runt på och bita i. Vad stor H har blivit.

2010-06-16 @ 09:56:33
URL: http://heltvirkad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0