Kan man få för många virkade djur?

Stugsemester innebär att man har ganska mycket tid över till att virka i alla fall om kvällarna när temperaturen varit uthärdlig.


Första projektet är ett lamm efter mönster från Svarta fåret. Dottern är stormförtjust och jag har redan börjat på en ko så snart har hon en hel bondgård.

 

Det andra projektet är lite improviserat, huvudet är gjort efter Ia nyckelpigas modell http://ianyckelpiga.blogspot.com/2009/06/giraff-monster.html och kroppen gjorde jag på frihand. Jag hoppas  att det är uppenbart att det är en två-bent giraff! Det är en present till en liten tre-månaders kille som jag hoppas att han skall sätta sina framtida tänder i.

 



Till båda projekten har jag användt garnet Tilda och virknål 3.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0