Tovade tofflor

Det här är mitt andra försök att tova tofflor. På första försöket blev de alldeles för små, jag och min man ägnade en hel kväll åt att slita och dra i dem men de förblev ändå för små. Därför gjorde jag lite ändringar i mönstret, jag la upp 40 maskor istället ället 35 samt att jag tovade i 40 grader istället för 90 grader.

Mönster på tofflorna finns här: http://froken-c.blogspot.com/2007/12/finaste-tofflorna.html

Jag använde garnet Nepal och stickor 5.5.

Jag är verkligen supernöjd med resultatet, funderade ett tag på att ge bort dom till min mamma i julklapp men nu har jag vant mig vid att dom värmer mina fötter om kvällarna så nu klarar jag mig inte utan dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0