Pyjamas nummer två



Dottern älskar apor och elefanter så jag hoppas att den här pyjamasen ska bli omtyckt. Har utgått från samma mönster som i förra inlägget förutom att jag satt mudd i ben slutet på byxorna. Tyg kommer från Ohlssons tyger och stuvar. Den bruna trikån innehåller även lite viscose vilket gjorde tyget lite väl sladdrigt för min smak men det funkar på ett par pyjamasbyxor tycker jag.

Min första pyjamas

Dottern har börjat växa ur sina pyjamasar så jag tänkte satsa på att sy upp ett gäng nya åt henne. Mönster på pyjamasbyxorna kommer från senaste Ottobre (5 2011) och tröjan är gjord efter Meedoms mönster. Tyget råkade följa med hem när jag skulle beställa textilfärg till ett annat projekt från Soff och stil. Den ser väldigt lila ut men är i själva verket blå och rosa.



Anledningen till att den ser lite skrynklig ut är att den redan blivit sovd i en natt. Dottern ville absolut inte ta av sig pyjamaströjan i morse så jag ser det som ett med beröm godkänd.


Björnar som fiskar




I helgen har det varit syfestival och jag kom hem med en hel hög med tyg. Första projektet är gjort i Strömmings tyg Björnar som fiskar. Jag har haft svårt att hitta ett bra mönster på en raglanärms body så till slut klippte jag isär en urvuxen body och ritade mönste efter den. Är riktigt nöjd! Den är lite för stor för lillebror än så länge men han växer i raketfart så det dröjer nog inte.

Byxorna har han ännu inte hunnit prova. Dom är sydda i lejongul velour från Ohlssons tyger och stuvar. Mönster från Ottobre 4 2011, det fanns även en beskrivning för hur man sydde dem på deras blogg som jag kikade lite på. Är så himla nöjd med mina projekt, har inte sytt byxor på säkert 15 år så det var verkligen på tiden.

Gul elefant till lillebror

Det kan ju inte bara vara stora tjejen som får massa saker så nu passade jag på att virka en liten gul elefant till lillebror. Garn Paris och virknål 4. Mönster finns här: http://www.ravelry.com/patterns/library/flora-the-elephant



RSS 2.0